Αλλοιώνεται το ισραηλινό σύνταγμα από τον Νετανιάχου, ο οποίος θα συγκεντρώσει όλες τις εξουσίες στο πρόσωπό του και θα οδηγήσει τη χώρα του σε πόλεμο κατά του Ιράν
Του Devo - Global Research
Δημοσίευμα από την περασμένη εβδομάδα της ισραηλινής οικονομικής εφημερίδας Globes αναφέρει πως αποκαλύφθηκε πρόσφατα ότι το Υπουργικό Συμβούλιο του Ισραήλ έχει κάνει νέες αλλαγές στο πρωτόκολλο που αφορά την λειτουργία και τις δικαιοδοσίες του, σύμφωνα με τις οποίες διοχετεύονται περισσότερες εξουσίες στα χέρια του πρωθυπουργού:
«…Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα τροπολογίες στο πρωτόκολλό του, οι οποίες διευρύνουν τις εξουσίες του πρωθυπουργού, δίνοντάς του μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στο έργο των υπουργών της ισραηλινής κυβέρνησης.
Ένα έγγραφο 51 σελίδων απαριθμεί τις τροπολογίες τις οποίες συνέταξε ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου, Zvi Hauser, ως μέρος μιας διαδικασίας που αποσκοπεί στη διευκόλυνση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου. Οι αλλαγές αυτές είναι οι πρώτες που γίνονται στο πρωτόκολλο αυτό από την ανεξαρτησία του Ισραήλ,το 1948, όταν συντάχθηκε το πρώτο σύνταγμα της χώρας.
Οι τροπολογίες αυτές έχουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία αυτή τη στιγμή, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν του τις διαδικασίες για πιθανό χτύπημα του Ισραήλ εναντίον του Ιράν σε λίγους μήνες από σήμερα.
Οι τροπολογίες επιτρέπουν στον πρωθυπουργό να αποφασίζει, κατά τη διανομή της ημερήσιας διάταξης του υπουργικού συμβουλίου, ότι από τους υπουργούς που θα απουσιάζουν από τη συνεδρίαση θα αφαιρείται το δικαίωμα να ψηφίζουν ερήμην, πράγμα που έχουν δικαίωμα να κάνουν σήμερα, και θα είναι σε θέση να ψηφίζουν μόνο εάν έχουν εκ των προτέρων εξουσιοδοτήσει κάποιον άλλο υπουργό να ψηφίσει εκ μέρους τους.
Μία άλλη τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στον πρωθυπουργό να αλλάζει την ημερήσια διάταξη που συνέταξε η υπουργική επιτροπή, και να αποφασίζει αν θα διεξαχθεί ή αν θα αναβληθεί μια συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου "λόγω ειδικών λόγων, οι οποίοι θα γνωστοποιούνται στον πρόεδρο της επιτροπής". Το πρόβλημα με αυτήν την δικαιοδοσία που παρέχεται στον πρωθυπουργό είναι ότι ο τελευταίος θα είναι σε θέση να υποβάλει ένα θέμα προς ψηφοφορία όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να ψηφιστεί.Εναλλακτικά, θα είναι σε θέση να αφαιρεί ένα θέμα από την ημερήσια διάταξη κατά την απόλυτη κρίση του.
Άλλες τροπολογίες προβλέπουν ότι οι ψήφοι των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου μέσω τηλεφώνου θα υπογράφονται εντός 12 ωρών πριν από την ψηφοφορία, και ότι ο πρωθυπουργός θα μπορεί να μειώσει αυτό το χρονικό περιθώριο κατά το δοκούν.Επίσης, από τώρα και στο εξής, ο πρωθυπουργός θα έχει το δικαίωμα να ασκεί έφεση στις αποφάσεις των υπουργικών επιτροπών, αλλά θα έχει επίσης το δικαίωμα να αποφασίζει για το εάν μια απόφαση του υπουργικού συμβουλίου εναντίον της οποίας μια υπουργική επιτροπή έχει ασκήσει έφεση θα ισχύει ή όχι μέχρι το Υπουργικό Συμβούλιο να συζητήσει εκ νέου το θέμα.» [1]
Όλα τα παραπάνω είναι εξαιρετικά ανησυχητικά, αφού ουσιαστικά παρέχουν το δικαίωμα στον πρωθυπουργό να επιβάλει την ατζέντα του επί του συνόλου της κυβέρνησης. Mε το να του επιτρέπουν να αποφασίζει ποια νομοσχέδια θα υπόκεινται ή όχι σε ψηφοφορία, του παρέχουν στην ουσία τον απόλυτο έλεγχο της νομοθετικής διαδικασίας.
Με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί να εξασφαλίζει ότι η ατζέντα του θα έχει ανά πάσα στιγμή το πράσινο φως από το Υπουργικό Συμβούλιο, μέσω της μείωσης του χρονικού περιθωρίου για την ψηφοφορία μέσω τηλεφώνου, με αποτέλεσμα να περιορίζεται ή και να καταστέλλεται κάθε αντιπολιτευτική δράση, απλά αναγκάζοντας τους όποιους διαφωνούντες να προβαίνουν σε μια εσπευσμένη και μη ολοκληρωμένη απόφαση, χωρίς να έχουν αρκετό χρόνο να δηλώνουν τα επιχειρήματά τους. Μια πιθανή παρενέργεια αυτού του νέου δεδομένου είναι ότι οι πιθανότητεςνα λαμβάνονται βεβιασμένες αποφάσεις που θα έχουν άμεσες και παρατεταμένες επιπτώσεις ενδεχομένως να αυξηθούν σημαντικά, αφού το Υπουργικό Συμβούλιο δεν θα έχει επαρκή χρόνο για να εξετάσει τις συνέπειες των δράσεων οι οποίες εκάστοτε θα προτείνονται.
Πολλοί εικάζουν ότι ο λόγος για τον οποίο έγιναν οι νέες αυτές τροποποιήσεις ήταν η πιθανότητα μιας στρατιωτικής επίθεσης εναντίον του Ιράν. Κάτι τέτοιο δεν αποκλείεται, αφού έγγραφα που διέρρευσαν πρόσφατα [2] δείχνουν ότι το Ισραήλ πράγματι σχεδιάζει επίθεση κατά του Ιράν. Επομένως, οι νέες αυτές δικαιοδοσίες θα αποβούν χρήσιμες για τον Νετανιάχου, επιτρέποντάς του να επιβάλει την φιλοπολεμική ατζέντα του στο Ισραήλ.
Οι νέες αυτές αλλαγές θέτουν σε κίνδυνο την δημοκρατία στο Ισραήλ.Η πρόεδρος του Εργατικού Κόμματος, MK Shelly Yachimovic, δήλωσε ότι οι τροποποιήσεις αυτές στο πρωτόκολλο του Υπουργικού Συμβουλίου «θα επηρεάσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και θα μεταβιβάσουν την κυβερνητική εξουσία στα χέρια ενός ατόμου: του ίδιου του Νετανιάχου» και ότι «μοιραίες αποφάσεις που θα αφορούν την πολιτική, την άμυνα, και τον κοινωνικοοικονομικό τομέα ενδέχεται να λαμβάνονται χωρίς ουσιαστική συζήτηση από το Υπουργικό Συμβούλιο, όπως κανονικά προβλεπόταν μέχρι τώρα».[3]
Τέλος, ακριβώς όπως ισχύει και στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι εξουσίες που έχει ένας εν ενεργεία πρωθυπουργός σήμερα, μεταβιβάζονται αυτόματα και στον επόμενο. Ο ίδιος ο ιστός της ισραηλινής κοινωνίας βρίσκεται πλέον σε κίνδυνο και αυξάνεται η πιθανότητα να αναδυθεί αργά και σταθερά μια δικτατορία στη χώρα αυτή.
Υποσημειώσεις:
1: "Netanyahu granted moreCabinet powers": Globes, 12 Αυγούστου 2012
2: Richard Silverstein,"Netanyahu's Secret War Plan: Leaked Document Outlines Israel's"Shock and Awe" Plan to Attack Iran": Global Research, 16Αυγούστου 2012
3: Globes: 12 Αυγούστου 2012
Απόδοση: Ας Μιλήσουμε Επιτέλους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου